School Tijdens Corona

Nu de Regenboogprins al enkele weken iedere ochtend online les heeft (super gedaan door zijn school trouwens) is het heel erg grappig om te zien dat er ook online toch een soort groepsproces is. Kinderen klieren door op gedeelde bestanden stiekem pijlen te zetten en tekeningen. Kinderen maken hun werk niet als er niemand is die dat controleert. In de pauzes bellen ze elkaar en chatten ze, voor een deel is het hetzelfde.

Het grote verschil is dat de juf iedereen op mute kan zetten waardoor niemand meer in zijn microfoon kan praten. Dus het blijft altijd lekker rustig. De Regenboogprins geniet er eigenlijk heel erg van en krijgt minder prikkels waardoor hij meer energie overhoudt om te groeien.
het grote verschil is ook dat wij nu allemaal groep 8 (weer) doen en dat we van dichtbij kunnen zien wat de Regenboogprins leuk vindt, wat moeilijk en wat hij niet begrijpt. Dat is waardevolle informatie.

Het grote verschil is tenslotte dat wij als ouders plotseling samen zo’n 40 uur extra moeten draaien in de week naast onze banen (na school is de prins ook thuis). De Regenboogprins kan niet zonder begeleiding en steunego. Hij is te snel teveel afgeleid doordat hij een hele langzame informatieverwerking heeft, waardoor hij veel uitleg nodig heeft voor kennis automatiseert. Gelukkig hebben we wat steun van Carehouse 2 ochtenden.

ik ben dus blij voor het effect op de Regenboogprins en raak zelf in de knoop met mijn werk. Tot nog toe redden we het nog goed. We blijven ons best doen.

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.